Najnowsza linia XTR to jedne z najbardziej zaawansowanych komponentów rowerowych. Mechanizm korbowy będący optymalnym kompromisem pomiędzy wagą, a sztywnością. Fenomenalnie sprawdzi się na zawodach, ale i podczas amatorskiego "kręcenia".
CECHY
Właściwości:Ramię korby Hollowtech II do wyścigów XC
- Nowatorska drążona konstrukcja (lewe ramię korby)
- Wymienna ze wszystkimi nowymi tarczami XTR
Różne kombinacje przełożeń
- 2x11: 34-24T, 36-26T, 38-28T
- 1x11: 30T, 32T, 34T, 36T
Niski współczynnik Q (158mm)
- Wysoka wydajność pedałowania
- Dostosowane do wyścigów
Hollowglide
- Ażurowa konstrukcja tarcz z optymalną sztywnością wagą i wytrzymałością
Specyfikacja:
- Seria: XTR 9000
- Rok produkcji: 2015
- Przeznaczony do napędu: 2x11 rzędowego
- Przeznaczenie: MTB, Cross Country, Race, All Mountain, Trail, Enduro
Materiał:
- Korby: aluminium anodowane
- Oś: stal ocynkowana
- Duża tarcza: tytan, aluminium, CFRP (anodowane)
- Mała tarcza: aluminium platerowane
- Długość korby: 175 mm
- Linia łańcucha: 48,8mm
- Ramiona: 4-ramienny
- Rozstaw śrub tarczy: 96/64mm
- Zalecane Suport: SM-BB93 lub SM BB94-41A Hollowtech II
- Technologie: Dyna-SYS11, Hollowtech, Hollowtech II, Hollowglide
TECHNOLOGIA
Każda generacja technologii Shimano to odzwierciedlenie bieżących czasów, potrzeb rowerzystów i niezbędnych technologii.
Zgodnie z tym dziedzictwem, kolejna generacja napędu, Dyna-Sys, przynosi legendarną jakość, trwałość i niezawodne działanie.
A wszystko to po to, aby spełnić rosnące oczekiwania dzisiejszych rowerzystów.
Dynamic Systems Engineering
- jest to wszechstronne przeprojektowanie wielu przemyślanych szczegółów i funkcji, które jawią się jako całość, a nie jedynie składowa części
- spaja rowerzystę, rower i trasę w jedną całość
- intuicyjna kombinacja przełożeń jest ważna dla transferu siły rowerzysty poprzez napęd
- optymalizacja zębatki ok. 32T jako Primary Driving Gear (główny bieg)
- umożliwia rowerzystom wyposażenie roweru w najnowsze amortyzatory, a nawet te najcięższe
- najbardziej strome i zabłocone trasy nie wytrzęsą najbardziej stabilnego napędu Shimano MTB
Dyna Sys 11
- możliwość dysponowanie całym układem 11-rzędowym bez poświęcania niezbędnego rytmu
- poprawia rytm dzięki rytmicznej progresji przełożeń w najczęściej wykorzystywanym zakresie
- mniej zmiany przełożeń z przodu dzięki zoptymalizowanej liczbie zębów tarczy przedniej
- rowerzysta kontroluje kadencję i zużycie energii dzięki małej różnicy przełożeń z tyłu
- wydajna kombinacja przełożeń
- większa prędkość przy tym samym wysiłku
- wiele przełożeń z przodu pozwala utrzymać wyższą wydajność w całym zakresie
Próżniowa technologia zastosowana w zewnętrznej tarczy
Wydrążona konstrukcja tarczy o dużej sztywności obniża jej wagę, zachowując jednocześnie wytrzymałość.
Lepsze przenoszenie siły, szybsza i bardziej precyzyjna przednia zmiana przełożeń.
Najlepiej zrównoważona sztywność, wytrzymałość, niska waga i parametry obrotowe
- Koncepcja koncentrująca się na stworzeniu idealnego mechanizmu korbowego, maksymalizującego przenoszenie mocy przez rowerzystę
- Sztywność mechanizmu korbowego zapewnia wydajność pedałowania
- Niska waga, jako kluczowy element, wspomaga jazdę na dłuższych dystansach, wymagających większego pedałowania
- Optymalna równowaga pomiędzy sztywnością, a jak najmniejszą wagą
- Technologia stosowana w ultra lekkim drążonym mechanizmie korbowym
- Własna technologia kucia Shimano, zapewniająca sztywność
- Integracja dolnej osi suportu z prawym mechanizmem korbowym
- System zewnętrznego łożyska suportu oznacza lepsze rozłożenie wagi i stabilność pedałowania oraz wydajniejsze przenoszenie mocy
- Umiejscowienie łożyska na zewnątrz ramy pozwala na osiągnięcie lepszego rozkładu wagi i wyższej stabilności
- Uszczelnione łożyska zwiększają wytrzymałość i zachowują znakomite parametry obrotowe przez długi czas
Całkowicie zbalansowana sztywność mechanizmu , sztywności osi, umiejscowienia łożysk i innych czynników Hollowtech II to po prostu najlepszy mechanizm korbowy dostępny na rynku